Annons
Annons


Eldig 80-åring

Sedan 1936 har Solstickepojken prytt våra tändsticksaskar. För varje såld produkt av Solstickan går en del av försäljningspriset till Stiftelsen Solstickan. Stiftelsens syfte är att verka till förmån för barn och gamla.

Soltickan

Alla svenskar vet vad Solstickan är, men känner kanske inte till syftet bakom varumärket.

Som avbildad på över 10 miljarder tändsticksaskar kan man med gott samvete säga att Solstickepojken är Sveriges mest kända pojke. Genom åren har över 600 miljarder sålda tändstickor i Sverige bidragit till att över 100 miljoner kronor delats ut till behövande. All tändstickstillverkning sker i Sverige på Swedish Matchs fabrik i Tidaholm.

Annons

– Det är en pigg 80-åring vi firar. Solstickan är en symbol som i stort sett alla svenskar känner till, men långtifrån alla känner till historien och syftet bakom varumärket.

När du köper din tändsticksask är du med och skänker pengar till angelägna projekt till förmån för barn och gamla och det hoppas jag värmer extra mycket, säger Rolf Byberg, försäljningsdirektör på Swedish Match Industries i Tidaholm.

LÄS OCKSÅ

(4)
(0)

Annons


Annons

Senaste från allas

Laddar nästa sida…