Annons
Annons


Få koll på din kondis – test 3!

Hur står det till med konditionen? Är den i topp eller… finns misstanken där att den nog inte är riktigt så strålande som den kanske borde?

testa din kondition

Hur bra är din kondis? Sista testet.

Du tränar redan men vill vässa formen. Eller du vill kanske bara känna glädjen av att orka lite mer. Våra enkla konditionstester hjälper dig att nå dina mål.

Tre tester!
Här presenterar Allas hälsoredaktör, Eleanor Martinsdotter, tre olika test som avslöjar hur det ligger till. När du vet det är det lättare att se om du behöver förändra din träning på något sätt. Eller, om du inte tränar alls, kanske fundera på att börja.

Annons

Gör våra tester! Sedan, när du vet resultatet, kan du bestämma närmare vad du vill göra.

Test 3 – Cooper-test, en lite tuffare variant

  1. Starta med en ordentlig uppvärmning i 10 minuter.
  2. Spring sedan så långt du kan under 12 minuter. Har du möjlighet att vara på en löparbana är det allra bäst eftersom du då kan mäta mer exakt än på en vanlig väg. Dessutom riskerar du inte att behöva sakta in för annan trafik, rödljus och liknande.
  3. När det gått 12 minuter, stanna och ta du reda på hur långt du kommit.
  4. Kolla upp ditt resultat i tabellen och se hur bra kondition du har.

Var hamnar du?

tabell

Obs: Värdena i tabellen gäller kvinnor

Test 1 kan du läsa här och test 2 kan du läsa här

LÄS OCKSÅ

(3)
(0)

Annons

Annons

Annons


allasbutik

Annons


Annons

Senaste från allas

Laddar nästa sida…