Annons
Annons


Helen testade L7-dieten: Jag vet att det funkar!

Helen var en av Allas L7-testare i tre månader - och även om livet kom emellan och hon just nu är tillbaka på startvikten vet hon att metoden ger resultat om man följer den! Och är full av ny energi att ta nya tag i höst!

Med L7-dieten går du ner snabbt och säkert i vikt.

Med L7-dieten går du ner snabbt och säkert i vikt.

Namn: Helen Lindquist
Ålder: 44 år
Bor: i Mantorp
Familj: Man (Niklas) och två utflugna barn(Rikard och Robin) 23 och 19 år
Yrke: Receptionschef
Startvikt: 76 kg
Min målvikt: 70 kg

Helen testade L7-metoden i tre månader.

Varför ville du testa L7?
Jag började med L7 för jag tyckte det lät bra och lätt.

Annons

Hur har det gått?
Äta mellan klockan 07.00-19.00 var enkelt och jag tyckte om allt man kunde äta.
Man blev medveten om vad saker innehöll ganska fort. Det man trodde var nyttigt innan visade sig inte vara nyttigt alls… torkad frukt, sockerfria halstabletter till exempel innehåller ju bara massor med kolhydrater. I L7 dieten ska man undvika allt som innehåller mer än 10 kolhydrater per 100g.
Det gick jättebra för mig och jag gick ner 4 kg på två veckor… så jag vet att det funkar!
Jag ändrade inte på min träning eftersom jag ville se om det var maten man gick ner i vikt av.
Sen kom min semester lite i vägen och studenten med massor att fixa och en resa till Kreta… sen vill man ju grilla och äta och dricka gott på landet när man har gäster… Så just nu är jag tillbaka på min startvikt igen men jag mår bra och är taggad till hösten!
Nu finns en ny energi att ta tag i det. Jag ska springa tjejmilen och tränar för det. Mitt mål är att komma i mål under timmen.

Vad var svårast?
Svårast med L7 var att klockan blev 19.00 väldigt fort på kvällarna… Men om jag åt senare än 19.00 så åt jag senare på morgonen – till exempel fastade jag då istället mellan 20.30-08.30.

Vad var lättast?
Lättast var all god mat man fick äta! Man känner sig så nyttig och fräsch!

Hur har du ätit?
Alltid kaffe och två ägg på morgonen runt 07.00
Sallad, kött eller fisk till lunch 11.30.
Varm sallad (sparris,squash, wokgrönsaker, blomkål, broccoli) och kött eller fisk, kyckling eller omelett.
Vid 19.00(18.55), om jag är hungrig och hinner, ett fröknäcke med mycket ost och en kopp te.

Köp vår onlinekurs och testa L7-dieten!

l7-dieten

 

LÄS OCKSÅ

(41)
(0)

Annons

Annons

Annons


allasbutik

Annons


Annons

Senaste från allas

Laddar nästa sida…