Annons
Annons


Jeanette: Jag gick ner 45 kilo!

Jeanette var överviktig och i dålig form. Efter att hon började med lågkolhydratkost har hon nått sitt mål - och hållit vikten. Här delar hon med sig av sina bästa tips!

AV SIW CH TEIGLAND FOTO: EVA KYLLAND

Jeanette Noir, 27, har varit stor så länge hon kan minnas.
– Jag har aldrig varit slank – förrän nu! Lågkolhydratkost verkade intressant och jag slutade med allt som innehöll stärkelse, och provade mig fram med nya recept.
Då vägde hon 110 kilo – målet var att komma under 100. Hon gjorde upp delmål på 5 kilo i taget. På sju månader hade hon gått ner 20 kilo.
2014 fick hon ett bakslag och gick upp, men började med lågkolhydratkost igen.
– Nu äter jag bara matvaror som innehåller max 5 gram per 100 gram.
Hela familjen äter lågkolhydratkost, men maken och barnen äter gärna hembakat bröd eller fullkornspasta till maten.
– Lågkolhydratkost har blivit vår grej.
I maj 2016 nådde Jeanette äntligen sitt mål: Minus 45 kilo!
Sedan dess har hon hållit vikten.
Jeanette åt mycket grönsaker och rent kött förr också, men gärna tillsammans med potatisgratäng, ris, pasta och såser med stärkelse. Hon älskade bröd och köpte ofta färdigprodukter.
– Dessutom åt jag enorma portioner men kände mig ändå aldrig mätt. Nu njuter jag av god mat, äter tills jag är mätt och då behöver jag inte äta så ofta.
Jeanette kollar sina värden hos läkare med jämna mellanrum. Alla värden som till exempel kolesterol är bra.
– Jag har aldrig varit så frisk som nu. Nu är jag mätt utan sötsug samt frisk och nöjd. Är jag bortbjuden och osäker på vad som bjuds tar jag med en matlåda. Jag behöver inte äta kakor på kalas.

Annons

Jeanettes bästa tips
● Vänta inte till måndag, 
börja nu!
● Ge bort eller kasta 
alla frestelser.
● Läs varornas innehållsdeklaration. Kolla kolhydratinnehåller per 100 gram.
● Kasta alla halvfabrikat.
● Tänk inte på vad du inte kan äta. Fokusera på det du kan äta.
● Laga stora portioner 
och frys in.
● Ta dig tid att njuta av maten.

Detta äter Jeanette
Frukost: Två salladsblad med pålägg (kött, ost, kokt ägg) eller middagsrester.
Lunch: Sallad med kyckling/räkor eller omelett med broccoli och ost.
Middag: Baconlindad fläskfilé med ugnsbakade grönsaker och svampstuvning, eller tandoorikyckling med sallad.
Snacks: Nötter, 86-procentig choklad, bär.

 

Vill du testa L7-dieten?

Köp vår onlinekurs om succédieten L7 här!

l7-dieten

DU FÅR…
● Kompletta menyer för 4 veckor

● Bästa kom-igång-tipsen

● Smarta listor som hjälper dig välja rätt mat

● Knepen för att bli av med sötsuget

● Superenkelt promenadprogram som ökar förbränningen

● Personliga tips från kvinnor som testat L7

Efter kursen kommer du garanterat att se stor skillnad på vågen och känna dig både piggare och friskare!

Kursen är helt online och du får tillgång till innehållet på obegränsad tid. Läs i lugn och ro via din dator, smartphone eller läsplatta.

Låt ditt nya sunda och smala liv börja nu!

 

LÄS OCKSÅ

(86)
(1)

Annons

Annons

Annons


allasbutik

Annons


Annons

Senaste från allas

Laddar nästa sida…