Annons
Annons


Så får du en hälsosammare påsk!

Allas kostexpert Ulrika Davidsson ger dig 5 tips som hjälper dig att hålla goda vanor över påskhelgen!

Visst ska du unna dig att njuta, men det kan också vara bra att planera hur du vill hantera påskhelgens frestelser.
Bestäm dig redan innan påsk för hur många undantag du ska tillåta dig själv. Gör en plan och håll dig till den.

Annons

1. Röra på dig mer än vanligt! Plocka fram uteträningskläder och bra skor.
Ge dig ut i den underbara friska morgonluften på en promenad på 30-45 min.

2. Kör periodisk fasta med 16:8. Du äter lunch mitt på dagen och middag senast klockan 19, men ingen frukost. Försök att undvik mellanmål.

Gilla Allas.se på Facebook

3. Drick bara vatten till maten och begränsa alkoholen.

4. Undvik allt med socker och försök med ”2 minuters-regeln” som menas med att stanna upp innan man faller för suget att ta en bulle, läsk,
kaka eller godisbit. Fundera 2 minuter om du verkligen är sugen och verkligen vill ha det du är på väg att äta.

5. Gör en påskbuffé med hälsosam mat! Du behöver inte äta av allt och framför allt inte så mycket av allt. Ta små smakbitar av dina favoriträtter och fyll ut tallriken med grönsaker.

Av Ulrika Davidsson

Läs också: Så många steg behöver du gå för att förbränna påskmaten

Vill du slippa tänka på planering i påsk och gå ner några kilon lagom till sommaren?

Nu kan du anmäla dig till Ulrikas Hälsopåsk, 2 veckors online kurs. Anmäl dig redan idag!
Med Ulrikas hälsopåsk håller du både sötsug och kilona i trim över påsken.
En två veckors kurs som ger dig färdiga menyplaner, recept och inköpslistor.
Du får hela påskhelgen planerad med massa nyttiga och goda recept att bjuda dina vänner och familj på.
Behöver du tappa ett par kilo eller vill du bara äta sundare och få hälsosammare vanor.

Anmäl dig idag! 2 veckor för 398 kr – Klicka här!

LÄS OCKSÅ

(26)
(0)

Annons


Annons

Senaste från allas

Laddar nästa sida…