Annons
Annons


Älska din toalett!

För att öka kunskapen om sanitetskrisen i världen och samla in pengar så att fler människor får tillgång till rent vatten genomför WaterAid kampanjen I love toa. Man gör det lagom till World Toilet Day 19 november och Gustavsberg är med som huvudsponsor.


Kändisar har dekorerat toalettstolar. Här ser vi Syster Sols och Steffo Törnquists bidrag.

Kändisar har dekorerat toalettstolar. Här är Syster Sols och Steffo Törnquists bidrag.

WaterAid arbetar för att alla människor ska ha tillgång till sanitet, kunskap i hygien och rent vatten. Sedan starten 1981 har WaterAid gett 19 miljoner människor rent vatten och 15 miljoner människor tillgång till sanitet.

Annons

Gustavsberg var med och byggde bort Lort-Sverige under förra seklet genom att bidra till att svenska bostäder fick riktiga badrum. Att stötta WaterAids verksamhet och bidra till att fler människor i världen får rent vatten och sanitet var därför naturligt.

Gilla Allas.se på Facebook

– Alla människors rätt till en toalett är en viktig fråga för oss, säger Katharina Klotz, marknadschef på Villeroy & Boch Gustavsberg AB. Att hela 2,5 miljarder människor i världen saknar tillgång till sanitet och att barn dagligen dör på grund av detta är omöjligt att acceptera.

World Toilet Day äger rum 19 november och i samband med den genomförs kampanjen ”I love toa”. Ett led i kampanjen är de Gustavsbergstoaletter som svenska kändisar har dekorerat och där allmänheten får rösta fram sin favorit. Toaletterna ställs ut i Mood-gallerian i Stockholm.

Under perioden 15-22 november kan man rösta på sin favorit. För varje röst som läggs skänker Gustavsberg och övriga huvudsponsorer 10 kr till WaterAids arbete.

 


(0)
(0)


Annons


Annons

Senaste från allas

Laddar nästa sida…