ANNONSSAMARBETE MED MODIFAST

5 tips till en hälsosammare vår

5 tips till en hälsosammare vår
Bra kost, vardagsmotion och träning är receptet på en stark och hälsosam kropp. Här är tipsen på hur du kan få en hälsosammare vår i år!
Annons

Våren är här och kanske har du inte satt din fot i en träningslokal sedan förra året och kanske tänker du att det är kört att komma i form innan sommaren är här och du ska klä dig för varmare väder. Men vet du vad, det är aldrig försent att börja tänka i hälsosammare banor och förändra och förbättra rutiner både när det gäller din träning och din kost.

Och let’s face it så länge du har en kropp – är du redo för strand och bad. Med det sagt, finns det ett antal tips du kan ta till dig för att bli mer hälsosam i vår.

Tipsen du inte ska ducka om du vill må bättre!

1. Välj sömn! Att sömn är något av det viktigaste för en god hälsa har du säkert hört. Ta till dig det! Sömnen är grunden för vår återhämtning och när du är utvilad är det lättare att göra sunda och medvetna val. Sveper du en energidryck för att bli pigg behöver du kanske se över dina sömnrutiner. Goda sömnvanor minskar riskerna för hjärt- och kärlsjukdomar och bara det är ju värt att gå och lägga sig i tid för. Kanske är också det något vi behöver påminna oss om nu när kvällarna är ljusare och längre och vi är vakna senare.

2. Se över dina kostval. Att äta allsidigt och regelbundet ökar dina chanser att få i dig den näring som du behöver. Söker du en genväg för att minska kaloriintaget och få koll på vikten kan produkter från Modifast passa. Här finns allt från drycker och puddingar till pastarätter och bars vilka kan hjälpa den som vill gå ner i vikt, behålla vikten eller den som bara vill öka sitt välmående. Ett perfekt val för att undvika onyttiga måltider.

3. Prioritera vardagsmotion. Du kanske tänker att du måste gå på gym flera gånger i veckan, men några träningspass per vecka väger inte upp en total avsaknad av vardagsmotion. Varför inte plocka fram cykeln nu när gatorna sopats rena från grus och kanske ta en omväg till jobbet ibland. Studier har visat att stillasittande i mer än 30 minuter ökar risken för blodproppsbildning så ta för vana att ta en runda på kontoret lite då och då.

4. Gör lätta val. Välj vatten före annan dryck. Det är den enda drycken som behövs för kroppens alla funktioner och är den bästa törstsläckaren. Fyll alla dina måltider med färg från frukt och/eller grönsaker. Välj oftare fisk och fågel eller prova vegetariska proteinalternativ.

5. Ta hjälp av varandra. Vänner eller familjemedlemmar är ofta redo att prova nya saker som kan ge dig en extra push att komma igång. Sätt upp gemensamma planer och målsättningar – det blir så mycket roligare när man gör det tillsammans! Och glöm inte att även planera för er belöning när ni nått ert mål.

Om du funderar på om Modifast passar dig

Morgontrött? Modifast är frukost on the go för morgontrötta.

Fastnar du ofta framför datorn över lunch? Modifast är perfekt för en snabb lunch när du har mycket att göra.

Något gott med gott samvete? Ta en Modifast bar istället för fikabröd.

Möte på stan? Modifast är enkelt att ta med i väskan och ta när du är på språng.

Vill du äta något innan/efter träningen? Modifasts bars är ett perfekt proteinrikt mellanmål.

Modifast har ett brett utbud av produkter för viktminskning och viktkontroll. Produkterna har funnits sedan 1995 och rekommenderas av dietister över hela Sverige.

Läs mer hos Modifast

Mer inspirerande innehåll från allas.se:

Dela på:

Annons

Laddar