Annons
Annons


Kalle Anka helig julunderhållning


Mat, sång och julklappar i all ära, men för sju av tio skulle julen inte bli den samma om Kalle Anka försvann ur tablån.

Att titta på tv under julafton är en viktig tradition för många. Com Hems undersökning om tv-tittande under julen, genomförd bland 2 629 svenskar mellan 15 och 80 år, visar att 67 procent avsätter 1-3 timmar till tv-tittande på julafton och nästan var fjärde lägger mer än 4 timmar på tv under julafton.

Annons
Gilla Allas.se på Facebook

Katastrof utan Kalle
Det är fortfarande Kalle Anka och hans vänner som är det viktigaste programmet i tablån. För sju av tio i undersökningen skulle julen påverkas om Kalle inte sändes som vanligt, nästan var fjärde sträcker sig så långt att kalla det en smärre katastrof om Kalle Anka inte fanns med i tv-tablån.

Leif GW Persson ohotad som julvärd
Sedan tio år tillbaka, då Arne Weise lämnade sitt trettioåriga uppdrag som julvärd i SVT, har ingen julvärd suttit mer än ett år. I år är det Sarah Dawn Finer som kommer synas i rutan men i Com Hems undersökning är det precis som förra året Leif GW Persson som anses är bäst lämpad för jobbet.

Hur mycket brukar du titta på tv på julafton?

1. 1-3 timmar (67%)

2. 4-6 timmar (19%)

3. Inte alls (9%)

4. 7-9 timmar (3%)

5. Mer än 9 timmar (2%)

På vilket sätt skulle det påverka dig om SVT valde att plocka bort Kalle Anka och hans vänner från årets tv-tablå?

1. Det skulle kännas konstigt. (46%)

2. Det skulle bli en smärre katastrof – ingen jul utan Kalle! (24%)

3. Inte ett dugg, Kalle har gjort sitt för länge sen. (22%)

4. Ingen åsikt. (8%)

Topplistan över vilka tv-tittarna vill se som julvärd i SVT 2012 enligt Com Hems undersökning:

1. Leif GW Persson (16%)

2. Sarah Dawn Finer (10%)

3. André Pops (9%)

4. Per Morberg (8%)

5. Zlatan Ibrahimovic (7%)

Mer om undersökningen

Com Hems kundpanel, Com-panelen, består av drygt 6 000 respondenter som kontinuerligt får besvara frågor om bredband, tv och telefoni. Panelen rekryterades i mars 2011 och är ett initiativ taget för en närmare konsumentdialog liksom för att undersöka trender och beteenden kring tv och bredband. Respondenterna är Com Hem-kunder mellan 15 och 80 år som är geografiskt spridda över Sverige.

 


(0)
(0)


Annons


Annons

Senaste från allas

Laddar nästa sida…