Annons
Annons


Nå dina mål med Blossoms mentala träningstips!


Blossom Tainton, spelvärd på Bingo på postkodlotteriet.se, säger:

– Det finns mycket att säga om mental träning, men faktum är att du BLIR VAD DU TÄNKER, så enkelt är det.

1. Träna din tanke

Annons

Det är inte hur vi har det utan hur vi tar det! Det händer hela tiden saker som vi inte kan styra, men vi kan definitivt kontrollera hur vi förhåller oss till det som inträffar. Tanken är en funktion och kan tränas precis som en muskel. Först och främst är det viktigt att inte tillåta negativa tankar att komma ner i hjärtat, eller ännu värre ända ner i magen. Konflikter och problem ska stanna i huvudet och lösas där. Det vill säga, vi behöver inte ta in tankarna och låta dem bli till känslor.

 2. Byt tanke och förändras

Träna dig i att byta tanke när du märker att du har fastnat i ett ältande. Bli först medveten om det, och gör sedan en förändring. Du kommer att halka tillbaka då och då, men övning ger färdighet.

 3. Andas bort tanken

Meditation och andningsövningar är det bästa sättet att komma åt den mentala träningen. Du kan till exempel ha mantran som du upprepar synkroniserat med andningen. Om du vill slappna av och släppa taget om något kan du exempelvis säga ”släpp” på inandning och ”taget” på utandning. Gör det tyst för dig själv i minst 2 minuter.

 4. Ta ut segern i förskott

När det gäller att uppnå mål så ska du visualisera dem. Se dig själv under meditationen utföra det du vill göra med den framgång du vill uppnå. Se vägen dit, och se din glädje, färgerna runt omkring och hör alla glada tillrop. Ta helt enkelt ut segern i förskott. Agera som den vinnare du vill vara!

Blossom är spelvärd på postkodlotteriet.se och chattar om träning och hälsa varje vecka i bingon. Gå gärna in på postkodlotteriet.se och få mer tips från Blossom i bingochatten.

 

 

 

I ANNONSSAMARBETE MED  

 

 

 


(0)
(0)


Annons


Annons

Senaste från allas

Laddar nästa sida…