Annons
Annons


Sigrid blev lördagens snackis!


Sigrid_melodifestivalen

En liten sjuårig tjej med färgade tofsar stal verkligen showen i lördags! Och Sigrid-effekten på sociala medier tog omedelbart fart.

Telenor, som sponsrar tävlingen och håller koll på snacket i sociala medier har presenterat siffror som understryker Sigrids popularitet. I ett pressmeddelande på söndagen skriver de så här:

Annons

Statistiken visar att Sigrid slog igenom direkt, det tog 4 minuter och 59 sekunder från det att dialogen mellan Nour och Sigrid började tills hon trendade på Twitter. Totalt sett var det dock Panetoz som fick flest inlägg under kvällen.

Gilla Allas.se på Facebook

Totalt gjordes 56 115 inlägg om Melodifestivalen under lördagskvällen, nästan lika många som rekordlördagen 18 februari 2011 då Björn Ranelid och Sara Li framträdde med låten ”Mirakel” och hela 59 693 inlägg skrevs. De stora snackisarna mellan 18 och midnatt var Panetoz (2480 inlägg), Sean Banan (2180), Sigrid (2079) och Sanna Nielsen (1416). Men Sigrideffekten håller i sig.

– Sigrid varvade mellan etta, två eller trea på Twitter hela kvällen och natten, ända från hennes framträdande fram till kl. 10:00 idag söndag. Gör man ett ordmoln ser man ord som statsminister, president och älskar. Hon var fantastisk och det är otvetydigt att hon gick hem i stugorna, säger Alexandra Carlsson, pressansvarig och Melodifestivalgeneral på Telenor.

httpv://www.youtube.com/watch?v=BtO0xBc3AoY


(0)
(0)


Annons


Annons

Senaste från allas

Laddar nästa sida…