Annons
Annons


Ta en #Unselfie för barns rättigheter


Hotellkedjorna Radisson Blu och Park Inn by Radisson lanserar nu kampanjen #unselfie. Kampanjen uppmanar alla nordbor att ta en bild på sig själva när de hjälper någon annan, och dela bilden i sociala medier. För varje upplagd bild skänker Radisson Blu och Park Inn by Radisson en euro till välgörenhetsorganisationen World Childhood Foundation.

Annons

September månad är Responsible Business Month vilket betyder att samtliga Radisson Blu- och Park Inn by Radisson-hotell i EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) utför olika aktiviteter för välgörenhet. Som en del av kampanjen uppmanas nu nordbor att ta en bild på sig själva när de hjälper någon annan. Rezidor hoppas skapa en ny trend och skänker en euro till World Childhood Foundation för varje bild som läggs upp i sociala medier under hashtagen #unselfieRadissonBlu eller #unselfieParkInn.

Stiftelsen World Childhood Foundation grundades av Drottning Silvia år 1999. Organisationen arbetar för alla barns rätt till en värdig barndom, vilket konkret innebär att de bland annat arbetar med att förhindra att barn utsätts för övergrepp eller exploatering. Childhoods arbete utgår från FN:s konvention om barnets rättigheter och är religiöst och politiskt oberoende.

Så här tar du en #unselfie:

Ta en bild på dig själv när du hjälper/gör något snällt för någon annan

Lägg upp bilden på Facebook/Twitter/Instagram

Hashtaga bilden med #UnselfieRadissonBlu eller #UnselfieParkInn

Kampanjen startade den 16 september och löper fram till 17 oktober.


(0)
(0)


Annons


Annons

Senaste från allas

Laddar nästa sida…