Träna som en stjärna – 4 övningar du inte glömmer

Delad bild. Till vänster Robin med pilbåge, till höger Linda Hallin som gör övningen "Robin Hood".

Foto: TT & Fanny Berg

Höst och dags för en nystart? Men träna, som är så tråkigt? Nej, inte med dessa övningar – som är namngivna efter klassiska filmer, för att du lätt ska komma ihåg dem. Se filmen med övningarna här!

Linda Hallin är sjukgymnast och leder pass på Friskis & Svettis. Här är några av hennes favoritövningar, som stärker hela kroppen och är enkla att göra.

Dessutom har hon gett dem namn efter klassiska filmer – något som gör dem lätta att komma ihåg.

Sjukgymnast Linda Hallin visar en övning ur Karate Kid.

Sjukgymnast Linda Hallin har själv satt ihop träningsprogrammet, som bygger på klassiska filmer - här visar hon övningen "Karate Kid".

Foto: Fanny Berg

Varför inte göra rörelserna framför tv:n – kanske under reklampausen? Då har du snart fått in en ny, god vana!

Undvik skador: Mjukstarta din träning i höst

Så tränar du som en stjärna

Är du ovan att träna, så börja med att göra 10 repetitioner av varje övning (om inget annat uppges). Efter hand som du blir starkare kan du utöka till 2x10 och slutligen 3x10.

På filmen visar hon de fyra enkla övningarna.

1:39

Efter reklamen: Så tränar du som en stjärna

(1:39)

Lycka till och mycket nöje, hälsar Linda!

Relaterade artiklar

Komma i gång med träningen efter ett sommaruppehåll? Tänk på detta