Guld till serien Barn lagar mat på allas.se

Cleo, 4 år från Hägersten, lagar vegetarisk lasange i allas.se serie Barn lagar mat som vunnit pris för sin kreativa kampanj.
Det var inte bara läsarna som uppskattade när 4-åringar lagade mat på allas.se. Nu har serien Barn lagar mat fått guld för årets mest kreativa kampanj på Berlin Native Advertising Awards.

Serien Barn lagar mat på allas.se gjordes tillsammans med Mora Armatur för att skapa roligt innehåll till er läsare samtidigt som företaget fick chans att marknadsföra sina produkter.

Matlagningsserien leddes av 4-åringar, och i ett avsnitt mötte vi till exempel Cleo från Stockholm, som kämpade för att få ihop en lyxig lasagne att bjuda kompisen Melker på.

Se avsnittet här:


Show more

När marknadsföring och annonser skapas så som en del av innehållet, kallas det för native advertising. Och när de bästa och mest inspirerade native advertising-kampanjerna i världen skulle prisas fick Barn lagar mat första pris för årets mest kreativa kampanj.

Tina Nordström firar 20 år i tv-rutan: ”Bättre på att jobba än att vara ledig”

Vinnande koncept

Allas.se är en del av Aller media, och företagets team som inriktar sig på att ta fram kreativa kampanjer tog fram konceptet till matlagningsserien. Med ett ständigt växande videofokus var den också en del av Aller medias satsning på kreativa rörliga projekt.

– Det här är ett bevis på att det går att göra marknadsföring som engagerar en publik till det yttersta. Vår partner Mora är otroligt nöjd och vi är väldigt glada över att de vågade tro på vår idé. Resultatet är en fantastisk produktion där produkten och dess användningsområden naturligt kommer in i miljön, men som också ger något till tittarna. Det är en unik kampanj som verkligen visar att det lönar sig att tänka utanför boxen, säger Johanna Bladh, producent och skapare av Barn Lagar Mat på Creative Studio, Aller media.

Serien skapades av Aller media tillsammans med produktionsbolaget 2AM.

Ett i raden av priser

Senast i november kammade allas.se hem två priser. Både tidskriftspriset för årets tidskrift – populärpress och för årets ljud och rörligt med artikelserien #sistaslaget.

Jämställdhetsminister Åsa Lindhagen om #sistaslaget: ”Jätteviktigt”

”Vinnaren förflyttar sig själv och sitt uttryck till en ny plattform utan att tappa vare sig kvalitet eller fokus på berättelserna. Att de starka vittnesmålen dessutom träffar rakt in i en fråga som inte bara berör den som ser, lyssnar och läser utan hela samhället imponerar”, motiverade juryn sitt beslut då.

Mer samhällsinnehåll hos allas.se:

Så här söker du skydd från en våldsam relation

Så porträtteras kvinnor i reklam: ”Ska behaga med sin kropp”